torsdag 19. mai 2011

KK 19 store merkedager

Ja nå er vi midt inne i konfirmasjonsmåneden, og jeg har prøvd meg på en masseproduksjon.

Invitasjoner og bordkort og takkekort til konfirmant er ofte tidkrevende, og ikke minst ressurskrevende.

Denne gangen går jeg på sparebluss. Jeg skal vise dere hvordan jeg tenker.
- Jeg har lagt størrelsene slik at jeg får mest mulig ut av mønsterark og kartong.

Dette har jeg lagd av
- 1 kraftkartong
- 1 grønn bazzil
- 1 mønsterark (Bobunny)
- 1 guttestempel
- 1 mønsterstempel fra samme stempelplate
- tekststempel fra Papirgleder (Bryllup). På den platen er alt til slike begivenheter.

Slik er størrelsene fordelt. Og dermed får jeg til en invitasjon, ett takkekort og to bordkort ut fra en og samme kartongen.

Invitasjonen er i en størrelse som lett går i en normal konvolutt - noe som betyr sparte penger.
Den er enkelt pyntet med Tekststempel, guttestempel og mønsterstempel.
Raskt å lage, slik at konfirmanten faktisk kan lage det selv.

Enkle bordkort. Og det blir to for hver invitasjon, - og det kunne vel passe greit. Her er det samme mønsterstemplet som jeg brukte på kanten av invitasjonen.
Jeg er opptatt av litt personlighet, og hvorfor kan ikke konfirmanten skrive det selv. Som gjest er det hyggelig når det står "Tante Wenche". Enig?
Når festen er over kommer den sure svie, ---- eller er det arbeidet med takkekort, og etter siste konfirmasjon jeg var i, - så blir det noen takkekort. Dette er derfor svært enkelt og økonomisk. Bruk heller pengene på å fremkalle bildet som du selv har tatt. Bruk ordentlig fotokartong, eller få det gjort hos fotograf hvis skriveren din ikke er bra nok. (Koster litt hjemme også).

Ja, - slik var det jeg tenkte da jeg lagde denne serien.

Har du noe du ble inspirert til, så er oppgaven å lage noe til "En merkedag" (Konfirmant, bryllup, dåp/navnefest, sølvbryllup...)




Ingen kommentarer: