søndag 15. september 2013

Et merkelig blogginnlegg

 Jeg vet jammen ikke om jeg skal dvele ved at jeg ikke har brukt bloggen så mye det siste året, eller rett og slett juble over at jeg endelig er i blogging igjen...

Men det blir et merkelig blogginnlegg når jeg har bestemt meg for å legge ut alle Loene som ikke er publiserte. Her finner du både min egen 4årsdag og Maja sin 4 og 5årsdag i samme innlegg.
I tillegg strikker jeg litt for tiden, og det kan hende jeg legger ut noe jeg lager bare for å ha en god unskyldning... Men det er ingen tvil:
Jeg slutter aldri å scrappe. Det gir meg så mye, at det blir ikke det samme uten. En torsdag i måneden er fast rutine, og å skravle med andre er jo like viktig.
Til helga er det scrappemesse, men for min del er det shoppemesse denne gangen. Målet er å kjøpe alle de nye produktene til Papirdesign, og så prøve dem ut. (De har en kjempekul skolekolleksjon ute nå)

Men her er noe av det jeg har lagd:
Gamle ark og gamle bilder fortjener også å bli scrappet. Jeg prøver å variere slik at det ikke er gamle kjipe bilder som får gamle ark. Her var det splitter nye bilder som fikk «besøk» av gamle ark. Jeg syntes dette rosa arket var så fint da jeg kjøpte det, at jeg sparte på det. Dumt gjort. Dette har jeg lært av. Derfor fikk et bilde fra samme serie bare nye ark. 


Da er det inspirerende å scrappe. Denne er lagd etter skisse. Har brukt mye stempel og ulike "klatter" her og der.


Denne er også lagd etter skisse, og denne gangen tok jeg fram en gammel kolleksjon. En av de første gangene jeg kjøpte ark i en serie. Så nå bare måtte jeg scrappe dem. Har utfordret meg selv med teksten på denne. I tillegg hadde jeg akkurat fått tak i ny stempelplate og enamel dots... Herlig produkt som har blitt veldig populært.


noen nærbilder...

Utfordrende ark og merkelige farger. Ikke den Loen jeg er mest stolt av, men denne har jeg lært mye av. Etter å ha scrappet så lenge har jeg hengt meg opp i oppsettet på siden, og ender altfor ofte med en L-formet LO. Her er den midtsentrert, litt uvanlig. Gjort er gjort.


Enkel LO. Alltid utfordrende med fine bilder. Derfor har denne vært på vent lenge for jeg forventet å få pyntet mer på den, men får det ikke til for jeg «ødelegger» bildet.


Snakk om gammelt bilde! Takkekort etter fødselen til Maja. Men jeg hadde bildet klart da jeg skulle på scrappetreff, og da ble det slik da. Dette har jeg lært: blitt flinkere til å bruke det jeg har.



Et hverdagsbilde som ungene ville sende inn til NRKSuper. Snakk om gammelt ark.....Men har trent med på denne pyntingen i trekantformasjon.


Og alle vet jo at jeg er veldig glad i stjerner.


Veldig gamle bilder.... Og ark og pynt er satt sammen av Gro. Her er det 70tallet som gjelder, og jeg har prøvd gullspray, og jeg er fornøyd med måten jeg har gjemt et bilde bak hovedbildet med overlay.



Lilla og sølv. Her leita jeg opp alt jeg fant i lilla og sølv og bestemte meg for å bruke alt. Litt overkill, men...


Denne er jeg ganskefornøyd med. Her har jeg brukt ei skisse, og dette gamle bildet har jeg slitt med lenge. Det er så trasige farger på det, men her syns jeg det fungerer. Utfordring. Tittel med ulike bokstavtyper.


Bildet her har jeg scrappet før, og gitt bort. Denne gangen er det mye maling og maskering. Etter jeg tok bildet ser jeg at jeg ikke er ferdig. Her mangler teksten, og det ser da ut som det står «Moljekos» og ikke «Møljekos».....


Ny utfordring. Scrap med 6x6ark. Og jeg skulle gjerne brukt opp noen juleblokker..... Og det har jeg prøvd. Nok en gang gamle bilder, men selv om jeg ikke er fornøyd med sluttresultatet, så lærte jeg noe, og er glad for at bildene er i album.



Dette kitet fikk jeg av Ellen Karin, og syns knappene og diasrammen var skikkelig kule. Bildene jeg hadde var egentlig ikke noe særlig, men på en slik LO fikk de likevel fortalt historien.


Denne Loen er jeg veldig fornøyd med. Her brukte jeg nye ark, og ny pynt, og bildene er så herlige. Veldig fornøyd med haugene med pynt...



Med restene fra forrige LO fikk jeg scrappet gamle bilder, og utfordringen var å bruke 3 bilder på Loen uten at det ble rotete. = fornøyd



Her har jeg lekt meg mye, og denne er skikkelig bølgete... Maling og mist og koselig bilde. Moro å lage slike.


Skikkelig Kjip LO! Klarer ikke å pynte denne i det hele tatt. Og kanskje er det fordi denne ferien var fint, men huset vi bodde i vart helt forferdelig. Likevel skal jeg bruke den i albumet som innledning til sommerferiebildene fra i fjor.



I stress før et scrappetreff skrev jeg ut disse bildene, og de er jo altfor mørke. Jeg scrappet dem ikevel, og angrer litt på den. Ingen «høydare» akkurat....

Årets prosjekt: i år måtte jeg ha med skriver på ferie!


 Jeg fikk lagd mye av denne boka underveis på ferien, og det var skikkelig gøy. Dette frister til gjentagelse. Særlig når jeg ser at ungene setter stor pris på boka. Jeg plukket ut en blokk 6x6 og stempelputer i farger som passet, noe pynt og to stempelputer og bokstavstempler. Moro å ha begrenset tilgang på utstyr. Blir mer kreativ da.









Vel det var blogginnlegget for denne gang, og får jeg mer en tre kommentarer, så skal jeg blogge neste helg også!!!!


Ha ei fin uke! Og nyt scrappeøyeblikkene....



5 kommentarer:

Gro aka emrille sa...

Jeg er imponert Wenche!
Ikke bare over at du faktisk blogger, men over alt det fine du lager - du inspirerer!

Linda Søberg-Håkensen sa...

Da skal jeg jaggu kommentere og, så jeg får se mere flotte ting neste helg! ;)

Karin sa...

Det må jeg si:) ikke lite på en gang.
Så koselig at du tok deg tid til å blogge igjen:)
Her var både gammelt å nytt, tar litt tid før jeg har "sømfart" alt.
Takk for fin kommentar:)
Klem

Ellen Karin sa...

Så moro at du er i gang igjen Wenche. Og siden det allerede er tre kommentarer, så er vi sikret minst ett innlegg til. :)

Kikket på innlegget ditt fra mobilen i går, men da fikk jeg ikke til å kommentere. I dag har jeg sett på i større format i ro og mak. Og her var det masse fint. Mange av dem har jeg jo også sett live. Men gøy å se dem igjen allikevel. Synes du er veldig flink til å variere, og du kommer stadig med spennende og overraskende vrier. Det gjør scrappingen din spennende. :)

Nå gleder jeg meg til å se Dorthe på bloggen også. Kanskje jeg blir inspirert nok til å begynne på min. :)

Scrappegal sa...

WOOOW! Det var litt av et fullspekka blogginnlegg! Herlig! :D Masse masse herlig scrapping her altså!!! Og det var jo veldig gøy å finne herlige Laila og Hanne også. herlig bilde av mor og datter må jeg si!