torsdag 23. september 2010

Fargepalettoppgave


Vi jentene på Kreative Krumspring har lagd en ny type oppgave: en fargepalett.
Det vil si
- Inspirasjonsbilde
- Farger
- Skisse

Og slik har vi tatt i bruk Cosmo Crickets sine ark.
Vi har tatt ut farger fra de og kost oss med de litt 80-talls aktige fargene.

Mitt motiv:
Maja er vanskelig å ta bilde av. Hvis hun for en gangs skyld er rolig nok, så har hun matrester rundt munnen eller møkkete klær. Slik kommer vi liksom til å huske henne som liten.
Dette bildet er intet unntak. Jeg skulle liksom ta mange bilder av Maja i fint kveldslys i sommer. Jeg knipset og knipset. Dette var ett av mange bilder, og når kameraet var pakket vekk. så jeg at ansiktet var fullt av is....
Bak bildet har jeg gjemt en tag med denne historien.

Arkene og chipboards er fra Cosmo, knappene fra Making Memories, bokstaver fra American Craft.

Bli med oss videre inne på Kreative Krumspring.
- der skjer det noe hver torsdag!

ps. Håper snart denne nakken hører etter og ikke stikker kjepper i hjulene på meg lenger....
Vil jo gjerne sitte og scrappe hver eneste kveld

6 kommentarer:

Vibeke sa...

For en tøff LO :)

Håper nakken din er snill med deg, så du får scrappet videre :))

Ellen Karin sa...

Denne synes jeg ble helt herlig jeg Wenche. Og bildet av Maja er bare skjønt. Det er jo slik hun er. I full fart hele tiden, faktisk på tur ut av bildet... hehe.. Det er jo gøy med in action bilder. Og litt is rundt munnen hører jo til på en sommerkveld.

Scrappegal sa...

Hei Wenche!!

Lenge siden!!! :)
Men, for en stilig historie å dokumentere i scrappingen! :)
Og gratulerer med ny utfordringsblogg!!! Skal prøve å henge med av og til!

Klem fra Sørlandet!

Andrine og Maren sa...

Så tøff LO, Wenche! Gøy å se at du bruker den Japanske dekortapen! Takk for at du er med på vår BlogCandy!!

UlrikaT sa...

Haha, jag känner igen mig i det med skitiga ungar när man ska fotografera! Artigt att dokumentera den historien! :)

Milla sa...

Hei Wenche :)
Takk for så koselig besøk inne på bloggen min :)) Jeg har mal på kortet vet du - oppskrift finner du her: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1320188956969416915&postID=6843529731193334054

Og det er ingen heksekunst å få til - bare å prøve i vei :)

Takk også for flott inspirasjon inne på Krumspring!! Skal prøve å få med meg palett-oppgaven også, vært og kikket på den flere ganger ;)
Ha en fin kveld :)

Klem fra Milla