mandag 12. januar 2009

Som En Engel

Inne på ScrappingTheMusic- på norsk har vi lagt ut en bonusoppgave;
Bonus # 1
Scrapp din norske favorittsang! Bruk en strofe, setning eller et ord fra sangen i din tittel-Leveringsfrist 01.02.2009 kl 24.00
Min Favorittsang er Halvdan Sivertsens "Som en engel"
Det kastes på dæ nesten over natta
Et lite gull som plutselig blir stor
Og døran smell i beinharde debatta
Der du i beste fall kan kysse katta
Og teitere enn far e ingen, unntatt kanskje mor
Sommerlys i sommerkjole
Som en engel ung og skjønn
Går ho ut i livets skole
Der ho e, dit går mi bønn
Det bruse gjennom hennes unge åra
En heftig strøm av utålmodig liv
Men enda blir et barnehjerte såra
Og enda må en unge ty tell tåra
I møte med en voksen verdens harde korrektiv
Sommerlys i sommerkjole ...
Ho e så suveren, ho gir mæ overbærne blikk
Førr en gubbe e en gubbe, og musikk det e musikk
Og livet ropa på ho, ler og lokka
Det gjør mæ glad, men også redd og dum
Æ va jo nettopp både ung og rocka
Nu ser æ stadig engstelig på klokka
Når natta finns og ingen enda sov på hennes rom
Sommerlys i sommerkjole ... "

Tror de fleste som er i nærheten av en tenåring kjenner seg i gjen her. Fordi jeg jobber med tenåringer har denne sangen gått rett i hjertet på meg.

Denne gangen har jeg scrappet mitt tantebarn igjen. Hun er vel en prototype-tenåring, men bildet er fra da hun var lita. Hun har sagt det er greit at jeg legger det ut, og det ser jeg på som en ære!! Tusen takk!


Målet med denne LOen var å bruke mange bånd, og litt annerledes bånd. Nok en gang blir jeg overrasket over denne orange fargen som kommer fram når jeg pusser gamle bilder. Min første LO med Papp...

Jeg har fått en "Award" - 2 ganger.
Binna og Lotten har gitt meg denne!!


Jeg gir den videre;

Til MusMei - en litt annerledes blogg enn scrapping, men gir meg likevel inspirasjon.

Nina - flink til å ta bilder. Har scrappet mye i det siste, og flink til å kommentere andre

Smuti - Svært produktiv i det siste altså. Mye fint å se i bloggen der!!

Isabell - Dame med stil!! Lager de mest delikate LOer jeg vet om. Håper hun blir like produktiv etter at hun kar begynt å jobbe igjen.

2 kommentarer:

isabell sa...

Tusen takk for blogcandyen :) å de fine ordene du ha skrevet!
He he ja det er hektisk nå for tiden med masse jobbing, har 80% bstilling men ha jobbet 10-12 timers dager, så må væll roe seg ned snart... for har så lyst til å sette meg ned i fred å ro å få scrappa litt;)

Go helg til deg å dine.
Klem Isabell

Store og små sa...

Åh, den sangen er nydelig altså. Pappa sang den til meg på bryllupsdagen min, og jeg tror alle som kjente meg i min oppvekst følte den traff blink.

Nydelig LO!